Η εφημερίδα 'Καθημερινή' πραγματοποίησε μεγάλη έρευνα που αφορά στις τιμές βασικών προϊόντων σε διάφορες υπεραγορές συμπεριλαμβανομένων και των υπεραγορών LIDL που άνοιξαν σήμερα τις πόρτες τους στους καταναλωτές.
Ακολουθεί πίνακας με τις συγκρίσεις των τιμών που προσφέρονταν το πρωί στις εν λόγω υπεραγορές:
ΥΠΕΡΑΓΟΡΑ | ψωμί | χαλλούμι | γάλα | φέτα | Coca Cola | νερό |
ΟΡΦΑΝΙΔΗΣ | 0,79 | 8,75/1kg | 1,08/1lt | 4,10/400gr | 3,75/8αδα, 330cl | 1,49/6αδα,1lt |
CARREFOUR | 1,45 | 5,60/1kg | 1,05/1lt | 4,69/400gr | 4,52/8αδα,330cl | 2,15/6αδα,1lt |
ΑΘΗΑΙΝΙΤΗΣ | 1,50 | 7,45/1kg | 1,09/1lt | 3,90/400gr | 3,84/8αδα, 330cl | 1,50/6αδα,1lt |
LIDL | 1,39 | 9,99/1kg | 1,14/1lt | 3,99/400gr | 5,77/6αδα, 330cl | 1,59/6αδα,1lt |
Οι παραπάνω τιμές αφορούν το φθηνότερο προϊόν ανά κατηγορία στις υπεραγορές που πραγματοποιήθηκε η έρευνα.
Σε ότι αφορά τις μπίρες η Lidl προσφέρει την ΚΕΟ/6αδα, 330 cl προς 4,17 ευρώ, ενώ ο Ορφανίδης προσφέρει την 8αδα της ίδιας μάρκα μπίρας προς 6,19 ευρώ. Ο Αθηαινίτης πουλά επίσης την 8άδα προς 6,25. Οι υπεραγορές Carrefour προσφέρουν την 6άδα ΚΕΟ των 330 cl προς 4,17 ευρώ όπως και η γερμανική αλυσίδα.
Το τυρί-κρέμα Philadelphia διατίθεται προς 2,10 ευρώ σε Ορφανίδη και Αθηαινίτη, ενώ στα Lidl πωλείται προς 1,89 ευρώ. Στα Carrefour η τιμή του συγκεκριμένου προϊόντος είναι στα 1,99 ευρώ.
Η οδοντόκρεμα Colgate πωλείται στα καταστήματα Lidl προς 2,95 ευρώ (για τα είδη Colgate: Sensitive, White και TOTAL). Τα Carrefour προσφέρουν τις συγκεκριμένες οδοντόκρεμες προς τις ακόλουθες τιμές αναλόγως είδους: TOTAL 2,96, WHITE 2,95, SENSITIVE 2,95, Oxygen 2,49, Max White 2,49 όπως επίσης Herbal και Protection προς 1,75. Ο Αθηαινίτης πουλά τις εν λόγω οδοντόκρεμες προς 1,62 (Herbal) και 2,20 (TOTAL) ενώ ο Ορφανίδης προς 1,58 (Herbal), 2,13 (ΤΟΤAL).
Σημειώνεται ακόμη για ορισμένα προϊόντα δεν υπάρχουν οι ίδιες συσκευασίες σε όλες τις υπεραγορές, για παράδειγμα κάποιοι προσφέρουν αναψυκτικά σε οκτάδες και άλλοι σε εξάδες.
To συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι η κάθε υπεραγορά έχει τα δικά της προϊόντα-κράχτες για την προσέλκυση του καταναλωτικού κοινού. Ο Κύπριος καταναλωτής έχει πράγματι την ευκαιρία να πραγματοποιεί συμφέρουσες αγορές αρκεί να κάνει σωστή έρευνα αγοράς και να εκμεταλλεύεται τις προσφορές που βγάζουν οι υπεραγορές.
Η γερμανική αλυσίδα προσφέρει σαφώς χαμηλότερες τιμές για σειρά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, όπως αναψυκτικά, χυμοί και συσκευασμένα είδη κρεοπωλείου. Το μόνο σίγουρο είναι πως η Lidl αύξησε τον ανταγωνισμό, οι προσφορές πλέον είναι καθημερινό φαινόμενο σε όλες τις αλυσίδες υπεραγορών προς όφελος του καταναλωτικού κοινού. To μεγάλο ερώτημα για τα νέα δεδομένα είναι εάν ο Κύπριος καταναλωτής εμπιστευθεί τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που προσφέρει η Lidl.
Τα καταστήματα της Lidl προσφέρουν διαφορετική εμπειρία για ψώνια σε σύγκριση με τις συμβατικές υπεραγορές, αφού πολλά προϊόντα στο κατάστημα είναι πάνω σε παλέτες αντί σε ράφια, ενώ η αναλογία επώνυμων προϊόντων με τα ιδιωτικής ετικέτας είναι στο 70% με 30% για ιδιωτικής ετικέτας και επώνυμα αντίστοιχα.
Γαλακτοκομικά προϊόντα υπάρχουν από ελληνικές εταιρέιες τα οποία εισάγει η γερμανική αλυσίδα στην Κύπρο την ίδια ώρα που γάλα υπάρχει μόνο μάρκας Λανίτη.
kathimerini.com.cy